img

Avena czyli tradycja i nowoczesność w butikowym hotelu

Pod koniec czerwca w Krakowie dokonano otwarcia nowoczesnego hotelu, który wyszedł spod ręki Iliard Architecture & Project Management, i który łączy w sobie duch nowoczesności z wszech obecną tradycją.

Hotel powstał z połączeniu dwóch dawnych mieszczańskich kamienic, w których dobudowano dwie kondygnacje, zachowując drewnianą klatkę schodową oraz oryginalne posadzki. Od początku hotel miał nawiązywać do tradycji Krakowa i położnego nieopodal Nowego Kleparza.

- Myśl przewodnia hotelu nawiązuje do klimatu targowiska i kleparza, na którym sprzedawano zboże. Nawet nazwa hotelu nawiązuje do tradycji – "avena" to owies z języka hiszpańskiego i włoskiego. - Motyw zboża dominuje również w naszych wnętrzach – na wykładzinie, ścianach łazienki oraz płytkach znajduje się wzór kłosów – nadmienia dyrektor obiektu Ilona Skórkowska.


butikowy hotel


Dzięki temu łatwo osiągnięto, płynne połączenie magicznego, barwnego Krakowa z ubiegłych wieków z tempem i sposobem życia w chwili obecnej.

Wnętrza urządzono ze smakiem wykorzystując naturalne materiały: drewno, szkło oraz elementy metalu, które podobnie jak zastosowane kolory i wzory nawiązują do kupieckich korzeni Nowego Kleparza.

- Tradycja i historia Nowego Kleparza jest dla nas na tyle ważna, że logo naszego hotelu nawiązuje do średniowiecznej baszty broniącej wjazdu do miasta oraz wieży, w której przechowywano zboże – tłumaczy dyrektor hotelu.

W każdej części hotelu zastosowano elementy nawiązujące do okolicznego targowiska. W recepcji pod sufitem zawieszone zostały szpule z linami jutowymi, a stoliki w lobby owinięto linami jutowymi. W sali restauracyjnej umieszczono podświetlane drewniane elementy, przypominające kłosy.

Nasi partnerzy